Maes : "Rouche un jour, Rouche toujours" !

Maes en Standard Luik : opnieuw maten en makkers.

Standard Luik en Maes kondigen aan dat ze opnieuw gaan samenwerken. Door het nieuwe partnerschap keert het gerenommeerde biermerk, dat verbonden is met een van de meest glorieuze pagina's uit de geschiedenis van de Luikse club, terug naar de familie van de Rouches.

 

Levende clublegende Eric GERETS kreeg de eer om het nieuws via videoboodschap aan te kondigen. Eind de jaren ’70 en begin de jaren ’80 – tevens de beste jaren van GERETS als speler van Standard Luik – was Maes al sponsor van de Luikse voetballers.

-> VIDEO "Welkom Maes !" 

 

Alexandre GROSJEAN (Algemeen Directeur van Standard Luik) verwoordt het als volgt : Een van de prioriteiten van Standard Luik is de permanente verbetering van de matchervaring op Sclessin. Samenwerken met dynamische en innovatieve partners is een van de middelen waarmee we dit doel willen bereiken. Maes is een van de belangrijkste bieren op de Belgische markt. Al bij de eerste gesprekken over een mogelijke samenwerking voelden we dat hun visie perfect strookte met onze voornaamste waarden – passie, fierheid en ‘grinta’. Ik ben ervan overtuigd dat Maes onze supporters zal kunnen bekoren en dat de terugkeer van Maes op Sclessin ons opnieuw momenten van grote emoties zal bezorgen.”  

Annick VINCENTY (CEO Alken-Maes) geeft volgende commentaar : “Maes is erg trots om opnieuw de partner van de Rouches te worden. Samen met de club willen we de fans onvergetelijke momenten bezorgen, minstens even intens als de fantastische periode eind de jaren 70 en begin de jaren 80. Je lievelingsclub met fierheid, passie en vurigheid steunen is iets wat je met je maten doet. Omdat we nog geen Waalse voetbalclub sponsoren, hebben we de kans met beide handen gegrepen.

 

Het akkoord tussen Standard Luik en Maes gaat in op 1 juli 2020 wanneer ook het nieuwe voetbalseizoen '20/'21 begint. In het stadion worden de klassieke tapinstallaties vervangen door tankbier in grote vaten van 1000 liter waarvan Maes er 20 plaatst. Voortaan drinken de supporters dus fris gekoeld bier dat met een speciale tankwagen rechtstreeks van de brouwerij geleverd wordt. Dankzij de isolatie en de koeling van de vaten blijft het bier langer koud zodat de fans op elk moment kunnen genieten van een smakelijke pint.

 

Over Maes :

Alken-Maes is als het nummer twee dé innovatieve challenger op de Belgische bier en cidermarkt. Met pilsmerken als Maes en Cristal, de abdijbieren Grimbergen en Affligem , meerdere speciaalbieren zoals Mort Subite en Desperados, en het cidermerk Strongbow bezit Alken-Maes een mooi uitgebalanceerde merkenportefeuille. Naast het hoofdkantoor in Mechelen beschikt Alken-Maes over drie brouwerijen in Alken, Opwijk en Kobbegem en drie distributieplatformen in Mechelen, Wellen en Middelkerke. Alken- Maes stelt zo’n 500 mensen tewerk, en het jaarlijks volume van 1,4 miljoen hectoliter zorgt voor een omzet van 200 miljoen euro.