Persbericht van de Pro League.
Voetballers uit de Jupiler Pro League vragen aandacht voor verkeersveiligheid in nieuwe TV-spot.
De nieuwe preventiecampagne ‘Don’t Drink and Drive’ is vanaf 1 december in de bioscoop en op TV te zien.
De campagne is een gezamenlijk initiatief van Jupiler en de Pro League. Voetbalspelers uit de eerste klasse voetbalclubs figureren in de nieuwe spot, die tijdens de kerstperiode de aandacht moet vestigen op verkeersveiligheid en verantwoorde alcoholconsumptie.
Jupiler en het Belgische profvoetbal zijn al meer dan 25 jaar met elkaar verbonden. In die periode is ook het belang van voetbal in de samenleving sterk geëvolueerd. “Voetbal was nog nooit zo populair. Een voetbalspeler is een maatschappelijk rolmodel, zeker naar jongeren toe”, zegt Ludwig Sneyers, CEO van de Pro League. “Jongeren kijken op naar voetballers. Het is dan ook aan hen om een krachtige boodschap te brengen dat drinken en rijden niet samengaan”.
Als ’s werelds leidinggevende brouwer ziet AB InBev een belangrijke rol voor zichzelf weggelegd om aandacht te blijven vragen voor thema’s rondom verantwoorde alcoholconsumptie. Zo draagt de brouwer ook bij aan de BOB-campagnes. AB InBev liet afgelopen september nog een onderzoek doen in België naar het thema rijden en drinken. Daaruit bleek dat het overgrote merendeel van de ondervraagden (94%) voor sensibiliseringscampagnes pleit. 88% geeft aan dat deze het verantwoordelijkheidsgevoel over drinken en rijden effectief doen toenemen.
“Met deze TV-spot verwachten we mensen bewust te maken van het feit dat rijden en drinken niet samen gaan en zo onze bijdrage te leveren aan het nog verder terugdringen van bestuurders die met een te hoog alcoholpercentage achter het stuur kruipen. We werken zo samen met de Pro League aan veiligere wegen”, stelt Philippe Vandeuren, Legal and Corporate Affairs Director Benelux van AB InBev, de brouwer van Jupiler.
De campagne is te zien op televisie vanaf 1 december en loopt tot het einde van het jaar. Ook rond de live-wedstrijden van de Jupiler Pro League zal de campagne te zien zijn. In de bioscoop loopt de spot van 1 december tot 4 januari.
In de spot zijn volgende voetbalspelers te zien:
o Anderlecht: Guillaume Gillet
o Club Brugge: Timmy Simons
o RCS Charleroi: Karel Geraerts
o KSC Lokeren O-Vl: Killian Overmeire
o R. Mouscron-Peruwelz: Noe Dussenne
o Standard de Liège: Adrien Trebel
o OHL: Jovan Kostovski
o KV Kortrijk: Asiedu Abraham
o Zulte-Waregem: Sami Joel
o Waasland-Beveren: Valterri Morren
o KV Oostende: Michiel Jonckheere
o Sint-Truiden: Ruben Fernandes
o KVC Westerlo: Filip Daems
You Tube-link naar de spot: https://www.youtube.com/watch?v=-TwWOfK8Fl0