Met de start van het nieuwe seizoen in zicht, presenteren adidas en Standard jullie zowel het nieuwe thuis- als uittenue.
Het overwegend rood-witte thuistenue en het zwart-grijze uittenue weerspiegelen samen waar de stad Luik voor staat: historie die gepaard gaat met modern design en hier en daar een rauw randje. De ploeg van Ronny Deila zal voor het eerst in het nieuwe thuistenue aantreden op zaterdag 16 juli aanstaande, in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach.
Thuistenue: traditioneel met een moderne touch.
Het thuistenue bevat uiteraard de traditionele clubkleuren rood en wit, waarbij er een subtiel grafisch patroon op de voorzijde te vinden is. Het clublogo is in een 3D-siliconenuitvoering op de borst te vinden, voor een strak en premium effect. Al bij al een klassiek Standard-shirt, met toch een moderne touch. In de kraag is opnieuw de clubslogan ‘Passion, Fierté, Ferveur’ te vinden. In lijn met het shirt zijn het broekje en sokken ook voornamelijk rood, met witte accenten.
Uittenue: krachtig tenue met lifestyle-inspiratie.
Het uittenue voor aanstaand seizoen heeft een strak design door de overwegend zwarte en grijze tinten. Door het hele tenue heen zorgen gouden accenten in de diverse logo’s en drie adidas-strepen voor een luxe uitstraling, wat het shirt ook heel geschikt maakt om als lifestyle-item te dragen. Wederom is gekozen voor de kwalitatieve 3D-silicon logo op de borst en clubslogan als sign-off in de kraag. Het broekje en kousen zijn, evenals de hoofdkleur in het shirt, zwart van kleur en met gouden details.
Eerbetoon aan de stad Luik.
Als hommage aan het industriële karakter van de stad Luik, waarin ook veel fans actief zijn, is de campagne voor beide tenues opgenomen in de iconische, 111 jaar oude “Fonderies Marichal Ketin”. Deze gieterij stamt uit dezelfde periode als wanneer de club haar eerste wedstrijden op Sclessin speelde, waarmee net als in de shirts zo het vroeger en het nu wordt geëerd. Omringd door kokend vloeibaar metaal en hardwerkende arbeiders werden zowel spelers als fans hiervoor in de fabriek geportretteerd in de nieuwe tenues. De resulterende campagnebeelden vol vuur en spattend ijzer zijn een subtiele knipoog naar onze stad, die bekend staat als ‘Vurige Stede’.
Beschikbaarheid.
De gehele uitcollectie is verkrijgbaar vanaf zaterdag 16 juli om 16u, via de officiële webshop van Standard en in onze Fanshop in het stadion van Sclessin en de Galeries Saint-Lambert. Door de impact van COVID-19 is de thuiscollectie pas midden augustus leverbaar, maar nu al te bestellen als pre-order vanaf zaterdag 16 juli om 16u via de officiële webshop.
Onze kledingsponsor adidas excuseert zich bij de fans van de Rouches voor dit oponthoud dat er kwam door de COVID-19 pandemie. Deze had meerdere maanden impact op de productie van de shirts en daardoor is er vandaag vertraging in de levering van de thuistenues.