Standard de Liège en Circus kondigen met trots aan dat hun samenwerking voor het seizoen 2021-2022 verlengd is. Circus heeft besloten om Standard te steunen door voor het 4e opeenvolgende seizoen de shirts te sponsoren.
Circus, een dochteronderneming van de Belgische familiegroep GAMING1 die in België en internationaal actief is, biedt online en fysieke sportweddenschappen aan. Circus is sinds 2018 zichtbaar op de achterkant van het shirt van Standard Luik en is een belangrijke speler in de Belgische sportwereld. Om trouw te blijven aan zijn ambitie om om Belgische projecten op lange termijn te begeleiden, heeft Circus uiteraard besloten om zijn partnerschap met Standard Luik te verlengen.
Emmanuel Mewissen, CEO van Circus:
"De hernieuwing van ons partnerschap met Standard was een vanzelfsprekende keuze voor Circus, al was het maar omdat we zo trots zijn op onze Luikse roots. Maar we hebben nog veel meer met elkaar gemeen ! Net zoals Standard steunen wij op onze Belgische aanwezigheid om onze zichtbaarheid op internationaal vlak te ontwikkelen."
Dit partnerschap is meer dan alleen een sponsoring en leidt tot reële synergieën tussen de twee instellingen. Sommige door Circus gesponsorde partnerwedstrijden hebben aanleiding gegeven tot heuse shows met dj's, entertainment tijdens de rust, vuurwerkshows enz. Maar deze synergieën reiken ook verder dan alleen het voetbalveld ! Verschillende gezamenlijke initiatieven hebben namelijk succes gehad op sociale media en die zijn in de context van de pandemie van bijzonder belang. Sinds 2020 is Circus ook de hoofdpartner van Standard op het vlak van eSports. Met de steun van Circus bereikte Quentin "ShadooW" Vande Wattyne in april 2020 de halve finales van een groot internationaal eSports-toernooi met 128 teams.
Alexandre GROSJEAN, CEO van Standard de Liège:
"Inzetten op Circus was voor ons de winnende keuze. Wij zijn verheugd dit dynamische partnerschap te verlengen dat zich doorheen de seizoenen tot een duurzame relatie heeft ontwikkeld. Onze twee entiteiten willen hun lokale wortels in de verf zetten en tegelijkertijd een kwalitatief merkimago ontwikkelen op nationaal en zelfs internationaal niveau."